При підготовці до уроку, майстру виробничого навчання необхідно:
-
проаналізувати результати попереднього заняття,
на основі якого уточнюється зміст, тема і мета наступного уроку.
Тема
визначає загальну назву тієї частини навчального матеріалу, який буде вивчатися
на уроці («що вивчається»), а мета – «для чого вивчається», «чого необхідно
досягти»;
-
визначити
дидактичну мету уроку;
-
визначити тип,
структуру уроку та час, відведений для проведення кожного його елементу.
Розподіл часу залежить від періоду навчання, від місця
даного уроку в
темі програми.
Так, при
вивченні «операційних» тем складовою структурною частиною уроків, як правило, є
спеціальні тренувальні вправи в опрацюванні та закріпленні трудових операцій і прийомів. При проведенні уроків, де основою є
виконання навчально-виробничих робіт комплексного характеру, цей структурний
елемент, як правило, відсутній.
Обов’язкові структурні елементи уроку
виробничого навчання – організаційна частина, вступний інструктаж, поточний
інструктаж (самостійна робота учнів) заключний інструктаж.
В процесі розподілу урочного часу по структурним
елементам необхідно враховувати реальні умови вивчення навчального матеріалу. В
ряді випадків при вивченні трудових операцій доцільно вступне інструктування
поєднувати із тренувальними вправам учнів;
-
вивчити
науково-технічну та методичну літературу, а також матеріали з передового
досвіду за темою уроку;
-
намітити практичні
та навчально-виробничі роботи, вправи, завдання для самостійної роботи учнів
під час закріплення нового навчального матеріалу;
-
підготувати матеріально-технічне
забезпечення уроку: заготовки, матеріали, інструменти, пристосування та
перевірити справність обладнання, якість матеріалів та заготовок;
-
підготувати
дидактичне забезпечення уроку;
-
підібрати форми,
методи і прийоми проведення структурних елементів уроку, які трудові прийоми, в
якій послідовності продемонструвати; які, коли і як використати наочні та
технічні засоби навчання; як організувати самостійну роботу учнів; на які
моменти звернути особливу увагу в процесі поточного інструктування; як
проконтролювати якість учнівської роботи;
-
визначити
міжпредметні (внутрішньопредметні) зв’язки та прийоми їх реалізації на уроці;
-
визначити типові
помилки, яких допускається учні під час вправ, намітити засоби їх попередження;
-
приготуватися до
показу на уроці нових операцій і прийомів трудової діяльності;
-
спланувати
методику та форму контролю якості З, У, Н учнів на уроці;
-
визначити зміст
і обсяг домашнього завдання учнів;
-
скласти план
уроку – робочого документу його проведення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий