Майстер виробничого для
проведення заняття повинен:
Ø
проаналізувати результати попереднього заняття,
на основі якого уточнюється зміст, тема і мета наступного уроку.
Тема визначає загальну назву тієї частини навчального матеріалу, який
буде вивчатися на уроці («що вивчається»), а мета – «для чого вивчається»,
«чого необхідно досягти»;
Ø
визначити дидактичну мету уроку;
Ø
визначити тип, структуру уроку та час,
відведений для проведення кожного його елементу.
Розподіл часу залежить від періоду навчання, від місця даного уроку в
темі програми. Так, при вивченні «операційних» тем складовою структурною
частиною уроків, як правило, є спеціальні тренувальні вправи в опрацюванні та
закріпленні трудових операцій і прийомів.
При проведенні уроків, де основою є виконання навчально-виробничих
робіт комплексного характеру, цей структурний елемент, як правило, відсутній.
Обов’язкові структурні елементи уроку виробничого навчання –
організаційна частина, вступний інструктаж, поточний інструктаж (самостійна
робота учнів) заключний інструктаж.
В процесі розподілу урочного часу по структурним елементам необхідно
враховувати реальні умови вивчення навчального матеріалу. В ряді випадків при
вивченні трудових операцій доцільно вступне інструктування поєднувати із
тренувальними вправам учнів;
Ø
вивчити науково-технічну та методичну
літературу, а також матеріали з передового досвіду за темою уроку;
Ø
намітити практичні та навчально-виробничі
роботи, вправи, завдання для самостійної роботи учнів під час закріплення
нового навчального матеріалу;
Ø
підготувати матеріально-технічне забезпечення
уроку: заготовки, матеріали, інструменти, пристосування та перевірити
справність обладнання, якість матеріалів та заготовок;
Ø
підготувати дидактичне забезпечення уроку;
Ø
підібрати форми, методи і прийоми проведення
структурних елементів уроку, які трудові прийоми, в якій послідовності
продемонструвати; які, коли і як використати наочні та технічні засоби
навчання; як організувати самостійну роботу учнів; на які моменти звернути
особливу увагу в процесі поточного інструктування; як проконтролювати якість
учнівської роботи;
Ø
визначити міжпредметні (внутрішньопредметні)
зв’язки та прийоми їх реалізації на уроці;
Ø
визначити типові помилки, яких допускається учні
під час вправ, намітити засоби їх попередження;
Ø
приготуватися до показу на уроці нових операцій
і прийомів трудової діяльності;
Ø
спланувати методику та форму контролю якості З,
У, Н учнів на уроці;
Ø
визначити зміст і обсяг домашнього завдання
учнів;
Ø
скласти план уроку – робочого документу його
проведення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий