1.
Особистісно орієнтоване навчання – це таке навчання центром якого є особистість
учня, його самобутність, самоцінність.
Завдання:
· розвинути
індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня;
· допомогти особистості
пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись.
2.
Проблемне навчання – це процес активізації мислення учнів розвитку їх творчих
здібностей.
Мета – активізувати мислення учнів, розвинути їх творчі
здібності за допомогою різних методів проблемних ситуацій.
Завдання:
· можливість
висування не однієї а кількох гіпотез, послідовне відхилення помилкових гіпотез
і знайдення правильної відповіді.
3.
Технологія різнорівневої диференціації – це навчання, яке забезпечує розвиток
особистості учнів з урахуванням його можливостей, інтересів, здібностей,
нахилів.
Мета – забезпечити базовий рівень знань кожному учневі, а
здібним учням – надати можливість глибше опанувати предмет.
Завдання:
·
створити
сприятливі умови для того, щоб кожен учень міг оволодіти навчальним матеріалом
відповідно до рівня своїх навчальних можливостей.
4.
Модульне навчання – це система послідовного засвоєння учнями модульних елементів
і модульних одиниць.
Мета
– забезпечити поступове самостійне
здобуття знань, умінь та навичок кожним учнем, з гарантованою якістю підготовки
та можливим скороченим терміном навчання.
Завдання:
·
забезпечення
індивідуального підходу до кожного учня;
·
відповідне
матеріально-технічне забезпечення навчальних модулів.
5.
Технологія розвиваючого навчання – це процес діяльності учнів у ході якого
кожен учень повинен самостійно або з допомогою викладача осмислити матеріал,
творчо застосовувати його в нестандартних умовах та свідомо запам’ятати для
подальшого навчання.
Мета – формування активного самостійного творчого мислення
учня і на цій основі поступового переходу в самостійне навчання.
Завдання:
- формування особистості з:
- гнучким розумом;
- розвиненими потребами до дальшого пізнання та самостійних дій;
- певними навичками та творчими здібностями.
6.
Проектні технології навчання – це навчання яке передбачає розв’язання учнем або
групою учнів якої-небудь проблеми.
Мета - стимулювати інтерес учнів до розв’язання певних
проблем через проектну діяльність, показати практичне застосування надбаних
знань.
Завдання:
· не тільки
передати учням знання, а й навчити здобувати ці знання самостійно, вміти
застосовувати їх для розв’язання практичних завдань;
· прищепити учням
уміння користуватись дослідницькими прийомами, збирати необхідну інформацію,
вміти її аналізувати з різних точок зору, вміти робити висновки.
7.
Технологія розвитку критичного мислення – це система спрямована на формування в
учнів аналітичного мислення.
Мета – навчити учня сприймати навчальний матеріал так, щоб
він міг цю інформацію розуміти, сприймати, порівнювати з особистим досвідом і
на її ґрунті формувати свою думку.
Завдання:
·
створити такий
механізм, який постійно підтримував би необхідну увагу й зацікавленість.
8.
Інтерактивні технології навчання – це навчання в режимі діалогу під час якого
відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння,
спільного вирішення навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів.
Мета – створення комфортних умов навчання, за яких кожен
учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Завдання:
·
створення
сприятливих умов для співнавчання, взаємонавчання;
· формування вмінь
і навичок творчого мислення, бажання до творчої продуктивної праці, активних
дій;
· створення
атмосфери співробітництва, взаємодії;
· розвиток навичок
спілкування, вміння висловлюватись, переконувати і вести дискусію.
9.
Технологія інтенсифікації навчання на основі схемних і знакових моделей
навчального матеріалу (система В.Шаталова) - це навчання, під час якого
навчальний матеріал учні вивчають укрупненими одиницями; навчальний процес
забезпечений оригінальними дидактичними засобами і посібниками (опорні аркуші,
сигнали, конспекти); використовуються численні прийоми колективної пізнавальної
діяльності (взаємоконсультації, взаємонавчання, взаємоперевірка).
Для
досягнення цієї мети навчальний процес організовується у вигляді алгоритму
навчальної діяльності:
·
розгорнуте
пояснення викладача;
·
стислий виклад
навчального матеріалу за опорними плакатами;
·
вивчення аркушів
з опорними сигналами;
·
робота за
підручником і аркушем опорних сигналів у домашніх умовах;
·
письмове
відтворення опорних схем на наступному уроці.
·
вивчення аркушів
з опорними сигналами;
·
робота за
підручником і аркушем опорних сигналів у домашніх умовах;
·
письмове
відтворення опорних схем на наступному уроці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий