Професійна спрямованість – це
організація навчання, яка забезпечує
осягнення базових теоретичних знань, практичних умінь і навичок, необхідних
майбутньому робітнику для ефективного засвоєння дисциплін професійної
підготовки, формування професійного мислення,
професійної самосвідомості та професійної культури.
В Концепції розвитку професійно –
технічної освіти в Україні зазначається, що навчання майбутніх робітників
повинно здійснюватися за умов інтеграції загальноосвітньої, загально технічної
та спеціальної підготовки.
Підготовка
кваліфікованих фахівців у професійно – технічних навчальних закладах України в
останні роки зазнає суттєвих змін, які пов’язані з появою нових професій і
формуванням сучасного ринку праці, інтеграцією знань із суміжних галузей
діяльності людини, впровадженням і використанням сучасних комп’ютерних і
телекомунікаційних технологій.
Професійна підготовка вимагає узгодженості знань, які торкаються техніки, технології та економіки сучасного
виробництва.
З огляду на сказане бачимо, що
специфіка навчально-виховного процесу в професійно – технічних навчальних
закладах полягає в тому, що важливу роль при підготовці кваліфікованих
робітників відіграють між предметні зв’язки фундаментальних, загально технічних
та професійно – теоретичних (спеціальних) дисциплін. Їх встановлення та
реалізація забезпечує виконання основних завдань професійно – технічної освіти
щодо підвищення рівня загальної освіченості учнів ПТНЗ та професійної
спрямованості навчання в закладах профтехосвіти.
„Все,
що знаходиться у взаємному зв’язку,
повинно
викладатися у такому ж зв’язку”
Я.А.Коменський
Ці
слова видатного педагога Я.А.Коменського набули ще більшої значущості сьогодні
– в час бурхливого розвитку науки і виробництва, коли наука стає
безпосередньою продуктивною силою.
Знання з різноманітних галузей тепер не ізольовані, не уособлені. Вони стають
найбільш дієвими при врахуванні зв’язку між науками.
Зв’язок
між навчальними предметами є відображенням зв’язків між відповідними науками,
кожна з яких у своїй галузі вивчає єдиний, об’єктивно існуючий матеріальний
світ. У цьому разі здійснення зв’язків між предметами відіграє важливу роль у
гармонічному розвитку учнів, у створенні в них цілісного, наукового світогляду.
З метою якісної реалізації
міжпредметних зв'язків загальноосвітніх предметів та предметів
професійно-теоретичної підготовки викладачами та майстрами виробничого навчання
ліцею проводяться різні типи уроків: комбіновані, уроки засвоєння нових знань,
удосконалення та систематизації набутих
знань, формування умінь та навичок, уроки – семінари, уроки – ігри, бінарні уроки та ін. До кожного
уроку добирається матеріал, який спонукає учнів застосовувати теорію на
практиці.
При здійсненні міжпредметних зв’язків в учнів розширюється
кругозір, розвивається логічне мислення, активізується увага, зростає
зацікавленість до предметів, що
вивчаються. Між предметні зв’язки забезпечують поглиблене вивчення теоретичного матеріалу і формування в учнів
узагальнених наукових понять, допомагають їм
застосовувати здобуті знання на
практиці, сприяють виробленню вміння знаходити загальні закономірності і
відмінності при розгляді різноманітних процесів. Все це підвищує ефективність
навчального процесу.
Використання між предметних
зв’язків хімії та предметів професійно –
теоретичного циклу в навчальному процесі ПТНЗ кулінарного профілю необхідне для
реалізації професійно орієнтованого навчання і сприяє формуванню в учнів
системи знань, яка забезпечує їх ґрунтовному загальноосвітню та високу
професійну підготовки.
Уроки фізики, географії викладачі
проводять у тісному взаємозв’язку з уроками спец технології, матеріалознавства,
обладнання та виробничим навчанням.
Сутність принципу професійної
спрямованості викладання курсу математики в професійно – технічних навчальних
закладах полягає в такій організації навчання, яка, не порушуючи систематичності викладання предмета, а також
логіки його подання, забезпечує більш детальну проробку професійно значущого навчального матеріалу,
ілюструючи практичне значення даного предмета для розвитку тієї чи іншої галузі
виробництва.
Професійна спрямованість є
орієнтацією навчання, що спрямована на: усвідомлення мотивів, потреб майбутньої
діяльності; оволодіння практичними
уміннями та навичками, необхідними майбутньому фахівцю; гармонійне поєднання
теоретичної і практичної складових
змісту освіти; формування професійного мислення, професійної самосвідомості та
професійної культури.
Сьогодні ж під професіоналізмом
фахівця розуміється не лише система професійних знань і вмінь, а й такі
необхідні якості, як інтелектуальні та ділові здібності, організаційні знання,
вміння і навички. В сучасних умовах фахівець має бути творчим, професійно
мобільним, конкурентоспроможним, здатним до професійного росту,
самовдосконалення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий